ORG. ENERGIJA: Osvojimo princeso (strategija za ustvarjanje energije)

V predhodnem prispevku smo govorili, da sta vodjem na voljo dve preizkušeni strategiji za zbuditev, sprostitev čustvenega, spoznavnega in vedenjskega potenciala podjetij. Prvo, ki se imenuje Odsekajmo zmaju glavo, smo že opisali v prvem delu, ki ga najdete tukaj. Danes pa bomo več pozornosti namenili drugi strategiji. Tudi ta poudarja prebuditev višje stopnje produktivne energije in predstavlja orodje za boj proti nizki stopnji energije.

Čeprav je mogoče z nevarnim »zmajem« učinkovito mobilizirati organizacijsko energijo, bodo vodje v nekaterih situacijah uspešnejši, če uporabijo pozitiven pristop: spodbudijo naj podjetje, da si bo prizadevalo izrabiti obetavno priložnost (Bruch, 2012). Ravno o takšnih pristopih govori strategija Osvojimo princeso.

OSVOJIMO PRINCESO 

Kot strategija odsekajmo zmaju glavo lahko tudi strategija Osvojimo princeso izvleče podjetje iz pasti zaspanosti in tudi ravnodušne inertnosti (Bruch, 2012).

S strategijo Osvojimo princeso vodstvo ustvari pozitivno napetost, ki izriše jasno predstavo o možni prihodnosti, taki, ki jo zaposleni dojamejo kot vredno truditi se zanjo. Če organizacijsko energijo aktiviramo s privlačno priložnostjo, ustvarimo pozitivno čustveno napetost in vnemo ter spodbudimo zaposlene, da okrepijo njihove dejavnosti. Če imajo občutek tesne povezanosti, ko si prizadevajo izpolniti sanje ali doseči zaželen cilj, seveda delajo učinkoviteje, z večjo zavzetostjo in osredotočenostjo (Bruch, 2012).

Toda le obetavna priložnost ni dovolj, da se mobilizira energija podjetja. Kot pri strategiji zmaja je vse odvisno od izvedbe (Bruch, 2012). To pomeni, da morajo vodje najti način, kako prenesti svojo vizijo o pomembni priložnosti na direktorje in zaposlene, pritegniti ekipo in poskrbeti, da verjamejo v njihovo uresničitev.

Strategijo osvojimo princeso lahko uporabijo tako, da izvedejo eno od treh bistvenih nalog, sočasnih nalogam pri strategiji odsekajmo zmaju glavo (Bruch, 2012):

  1. določitev, razlaga in opredelitev priložnosti;
  2. zavzeta predstavitev priložnosti;
  3. okrepitev kolektivnega prepričanja o priložnosti;

ZAKLJUČEK

Opisani strategiji sta si v marsičem podobni, pravzaprav bi lahko rekli, da gre za dve strani istega kovanca. Za obe so recimo potrebni pogumno vodstvo, odločna komunikacijska strategija in posluh za čustva zaposlenih (Bruch, 2012). Kot direktor morate tesno sodelovati z zaposlenimi v podjetju, da zavestno opredelite, posredujete in uvedete »predmet poželenja« (Bruch, 2012).

Bi radi preverili katera strategija bi bila primerna za vaše podjetje? Bi radi preprečili energetski mrk? Sedaj imate odlično priložnost. Vključite se v Nacionalno merjenje organizacijske energije. Kako? Preverite tukaj. 

Prav tako se lahko naročite na prejemanje novic, ki se nanašajo na projekt in tematiko organizacijske energije. V spodnji okvir samo vnesite vaš email naslov.

Newsletter-blog
Sending

Vir:

Bruch, H. (2012). Povsem napolnjeno: strategije za ustvarjanje in ohranjanje organizacijske energije. HRM, 50, Ljubljana.